Müellifin telif ettiği maddeler veya madde bölümleri
AKAİDİslâm dininde inanılması gereken esasların bütünü ve bunları konu edinen ilmin adı.
ÂKIBETİnsanların, davranışları sebebiyle fert veya toplum halinde dünyada ve âhirette karşılaşacakları sonuç anlamında bir terim.
A‘LÂMÜ’n-NÜBÜVVEŞâfiî âlimlerinden Mâverdî’nin (ö. 450/1058) peygamberliğin ispatı (delâilü’n-nübüvve) konusundaki eseri.
ALİ el-HÂDÎAli evlâdından biri ve on iki imamın onuncusu.
ALİ er-RIZÂİsnâaşeriyye’ye göre on iki imamın sekizincisi.
ALLAHAbbas Mahmûd el-Akkād’ın (1889-1964) çeşitli din ve felsefelerin Allah hakkındaki görüşlerini inceleyen ve İslâmiyet’teki Allah inancının mükemmelliğini savunan eseri.
A‘MÂ / 1. BölümGözleri görmeyen, kör; mecazen gerçeği anlamayan, hidayete ermemiş kişi.
AMEL DEFTERİİnsanların dünyada benimsediği inanç ve işlediği fiillerin kaydedildiği belge.
ARRÂFOlaylar arasındaki benzerlik ve ilişkileri tesbit ederek geçmiş ve daha çok gelecek hakkında tahminde bulunan kişi.
AZRÂİLDört büyük melekten can almakla görevli olanı.
BÂCÛRÎEzher şeyhlerinden, Mısırlı fıkıh ve kelâm âlimi.
BİHÂFERÎD b. MÂHFERVEDÎNEmevîler’in son dönemlerinde ortaya çıkan ve Mecûsîliği İslâm’ın bazı esaslarına göre yeniden şekillendirmeye çalışan İranlı din reformcusu.
BİŞR b. GIYÂSCehmiyye ile Mürcie’nin görüşlerini benimseyen kelâmcı ve Hanefî fakihi.
CAHDİtikadî hükümleri kısmen veya tamamen bile bile inkâr etmek anlamında kullanılan bir terim.
CAHÎMGenel olarak cehennemi veya onun azabı en şiddetli tabakalarından birini ifade eden terim.
CÂNGenellikle cinlerin atası veya cin türü anlamında kullanılan bir terim.
CİN / 2. Bölüm: KELÂMDuyularla idrak edilemeyen ve insanlar gibi ilâhî emirlere uymakla yükümlü tutulan varlık türü.
EBEDSonsuz zaman, zihnen son bulması düşünülemeyen süre, varlığın gelecekte sonsuzca devam etmesi anlamında felsefe ve kelâm terimi.
ELFÂZ-ı KÜFÜRİmandan çıkıp küfre girmeye sebep olan sözler anlamında bir terim ve bu konuda yazılan eserlerin ortak adı.
EZELBaşlangıçsız zaman, zihnen başlangıcı düşünülemeyen süre, varlığın geçmişte sonsuzca devam etmesi anlamında felsefe ve kelâm terimi.
GIYÂRİslâm ülkelerinde yaşayan gayri müslimlerin taşımaya mecbur oldukları, müslümanlarca kâfirlik alâmeti kabul edilen kıyafet.
ZEYNELÂBİDÎNİsnâaşeriyye’nin dördüncü ve İsmâiliyye’nin üçüncü imamı kabul edilen tâbiî.